راهنما

بهترین داروها برای از بین بردن لک صورت

داشتن صورتی صاف و بدون نقص آرزوی هر شخصی است. وجود لک‌های متعدد در این بخش از بدن می‌تواند از جذابیت آن کاسته و اعتماد‌به‌نفس شما را نیز کاهش دهد. راهکارهای متعددی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به روش‌های پزشکی گوناگون از جمله استفاده از لایه‌بردارها و کرم‌های مختلف، مزوتراپی، لیزر و… اشاره کرد. اگر می‌خواهید در مورد انواع لک و روش‌های برطرف‌کردن آن اطلاعات لازم را به دست آورید،

انواع لک صورت

لک‌های صورت انواع و اقسام مختلفی دارند و شایع‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

لک ناشی از حاملگی و زایمان

در بعضی از بانوان در زمان حاملگی به دلیل تغییرات هورمونی لک‌هایی بر روی گونه‌ها و پیشانی ظاهر شده که در بیشتر موارد به‌صورت خود‌به‌خود محو می‌شوند؛ اما این لک‌ها در بعضی از خانم‌ها به‌ویژه آن دسته از افرادی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند ممکن است تا چند سال باقی بماند.

لک‌های ناشی از جوش صورت

جوش به‌خودی‌خود نمی‌تواند باعث پیدا شدن لک بر روی صورت شود؛ اما دست‌کاری‌کردن آن می‌تواند احتمال بروز لک را تشدید کند.

لک‌های ناشی از افزایش سن

افرادی که در دوران جوانی خود در معرض نور مستقیم خورشید بوده و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را جدی نگرفته‌اند، با افزایش سن ممکن است دچار لک شده و به فکر از بین بردن لک صورت بیفتند.

لک‌های ناشی از افزایش سن

کک‌ومک

دسته‌ای دیگر از افرادی که به دنبال از بین بردن لک صورت هستند، در بخش‌های مختلف پوست خود دارای کک‌ومک هستند. کک‌ومک بیشتر در افراد با پوست‌های روشن یا موهای قرمز دیده شده و با تغییر فصل دچار تغییر می‌شود.

لک صورت چطور ایجاد می‌شود؟

پیش از آشنایی با روش‌های از بین بردن لک صورت بهتر است بدانیم که اصلاً چرا لک ایجاد می‌شود. باتوجه‌به موارد ذکر شده در قسمت قبل می‌توان نتیجه گرفت که عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورد مداوم اشعه خورشید با رنگ‌دانه‌های پوست
  • التهاب پوستی
  • بارداری
  • حساسیت به ترکیبات مختلف مانند عطر، ادکلن و…
  • مصرف داروهای خاص مثل هیدانتوئین، کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، داروهای ضدسرطان، ضد مالاریا و…
  • کمبود ویتامین‌های گوناگون
  • افزایش سن
  • استفاده از مواد آرایشی نامناسب
  • بیماری‌های خاص مثل روماتیسم و انواع نارسایی‌های کبد و کلیه
  • استرس و فشارهای روحی – روانی
  • ژنتیک
  • تغذیه و…

مصرف مکمل‌ها چه تأثیری در از بین بردن لک صورت دارد؟

جالب است بدانید که کمبود ویتامین‌های مختلف مانند C، A، B12 و اسیدفولیک می‌تواند احتمال لک‌دار شدن صورت را افزایش دهند؛ بنابراین با خرید این مکمل‌های پرکاربرد از دارودراگ از بروز این مسئله جلوگیری کرده و درعین‌حال به ازبین‌بردن لک‌های فعلی خود نیز کمک کنید.

روش‌های از بین بردن لک صورت

با روش‌های مختلفی می‌توان از شر لک‌های صورت خلاص شد و به پوستی صاف و زیبا دست پیدا کرد. در مجموع دو روش کلی پیش روی شما قرار دارد که شامل استفاده از راهکارهای پزشکی یا خانگی از بین بردن لک صورت است.

درمان لک صورت

متدهای پزشکی از بین بردن لک صورت

لیزر CO2 فرکشنال

یکی از مدرن‌ترین و اثرگذارترین روش‌های از بین بردن لک صورت استفاده از لیزر CO2 فرکشنال است که با ایجاد ستون‌های تخریبی در پوست منجر به لایه‌برداری آن شده و سرعت بازسازی سلولی و کلاژن‌سازی را افزایش می‌دهد. نتیجه‌ی استفاده از این لیزر جوان‌سازی پوست، درمان اسکارها و لک‌های ناشی از جوش و رفع چین‌وچروک است.

میکرونیدلینگ

در این روش که بیشتر از ۵۰ سال قدمت دارد از سوزن‌های باریکی که درون یک‌قلم تعبیه شده‌اند برای ایجاد حفره‌های نازک بر روی غشای خارجی پوست استفاده می‌شود. هدف از انجام این کار تولید کلاژن و الاستین توسط پوست و در نهایت از بین بردن لک صورت، جای جوش، زخم و منافذ است.

کرایوتراپی

از جمله روش‌های غیرتهاجمی از بین بردن لک صورت و انواع ضایعات پوستی است که در آن از نیتروژن مایع، گاز آرگون یا دی‌اکسیدکربن با دمای ۲۱۰- درجه سانتی‌گراد برای فریز کردن ضایعه استفاده می‌شود تا بافت مخرب خاصیت خود را ازدست‌داده و در نهایت از بین برود.

ویتامین C

مصرف ویتامین C به اشکال مختلف از قبیل قرص، کپسول، سرم، ژل – کرم، فوم شستشو، تونیک و… همه باکیفیت بالا در دارودراگ موجود هستند، می‌تواند به از بین بردن لک صورت کمک کند؛ اما چطور؟

این ویتامین تولید کلاژن را در پوست تسریع کرده و به‌این‌ترتیب منجر به ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده، انواع التهاب و لک شده و در نهایت رنگ پوست را هم روشن می‌کند.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی از شیوه‌های جوان‌سازی و از بین بردن لک صورت بدون جراحی است. در این متد با تزریق مواد فعال بیولوژیک از قبیل ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی و… به داخل پوست زمینه‌ی ترمیم و جوان‌سازی آن را فراهم کرده و به درخشان‌تر شدن آن هم کمک می‌کنند.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی در کلینیک‌ها با استفاده از یک‌لایه محلول شیمیایی بر روی پوست انجام می‌شود. در این روش با برداشتن لایه‌های آسیب‌دیده و مرده پوست می‌توان از بین بردن لک صورت و ایجاد لایه‌ای تازه و جدید بر روی سطح آن را تسریع کرد.

 درمان لک صورت با لایه برداری شیمایی

استفاده از انواع ژل و کرم‌های لایه‌بردار

جدا از لایه‌برداری شیمیایی در کلینیک می‌توان با خرید بهترین ژل‌ها و کرم‌های لایه‌بردار از دارودراگ و استفاده‌ی صحیح و مناسب از آن‌ها به از بین بردن لک صورت و روشن‌تر شدن رنگ آن کمک کرد.

رتینوئید

یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات مراقبتی در بازار است که برای درمان مشکلات پوستی مختلف مثل آکنه و جوش‌های سرسیاه و سفید، از بین‌بردن خط لبخند، کاهش لک‌های قهوه‌ای و بافت ناهموار مورد استفاده قرار گرفته و در دسته‌ی بهترین داروها برای از بین بردن لک صورت قرار دارد.

روش‌های خانگی از بین بردن لک صورت

پیش از ذکرکردن روش‌های خانگی باید اشاره کنیم که این متدها ممکن است به‌اندازه‌ی روش‌های پزشکی و استفاده از دارو، کرم و ویتامین‌ها مؤثر نباشند؛ به‌علاوه نتیجه‌گرفتن از آن‌ها نیازمند استمرار و صبر و حوصله‌ی فراوان است.

نکته: قبل از استفاده از این ترکیبات بر روی صورت خود، مقداری از آن را بر روی پوست دست خود تست کرده و از حساسیت نداشتن نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی سرشار از نشاسته و ترکیباتی است که می‌توانند سرعت تغییر رنگ و تیرگی پوست را کاهش دهند. برای از بین بردن لک صورت با سیب‌زمینی باید آن را رنده کرده و به‌صورت هفتگی استفاده کنید.

ژل آلوئه‌ورا

پلی‌ساکارید موجود در ژل آلوئه‌ورا روند ساخت سلول‌های جدید را در پوست تسریع کرده و به بهبود و از بین بردن لک صورت کمک می‌کند. می‌توانید این گیاه را از عطاری‌های تهیه کرده و بعد از برش از آن استفاده کنید؛ البته امکان خرید بهترین نمونه‌های این ژل از مجموعه‌ی ما هم وجود دارد.

ماست

یکی از ترکیبات در دسترس در تمامی خانه‌ها ماست و آبلیمو است. شما با مخلوط‌کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست با نصف قاشق غذاخوری آبلیمو و استفاده از آن به مدت ۱۵ دقیقه می‌توانید به از بین بردن لک صورت خود کمک کنید.

نکته: از قراردادن این ماسک در اطراف چشم‌ها پرهیز کنید.

عسل

عسل نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که استفاده از آن می‌تواند نقش مؤثری را در از بین لک‌های صورت ایفا کند. برای این منظور از عسل بر روی صورت خود استفاده کرده و بعد از ۲۰ دقیقه این ترکیب جادویی را بشویید. روند درمان خود را ۲ بار در هفته تا رسیدن به نتایج دلخواه ادامه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *